OT: Re: Pracka tatramat.

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Květen 24 09:39:13 CEST 2006

Lubor Otta napsal(a):
> Zdravím konféru,
> neznáte někdo starou tatramatku s horním plněním?
> Potřeboval bych nastavit hladinové spínače, čili vědět na kolik litrů,
> případně jak daleko má být hladina od osy bubnu?
> Překvapila mně konstrukce ložiska, nerezová hřídel se točí na sucho v mosazném pouzdru. Tchyně jí používá od revoluce, (tedy jen na chatě) a to ložisko dosud nemá výrazné vůle...
> Dík,
> Lubor

Grrrr co takhle OT?

Jinak panuje mezi lidmi nevim proc zakoreneny nazor, ze kluzna loziska
jsou neco horsiho nez kulickova.

Spravne provozovane a navrzene kluzne lozisko ma vetsinou vyssi
zivotnost nez kulickove. Ale nelze to takto proste srovnavat - kazde ma
svoje pouziti.

Jen pro ilustraci muzu dat priklad - mel jsem motocykl Honda CX 500 r.v.
79 (konstrukce podobna jako Moto Guzzi - valce v uhlu 80st do boku) v
provedeni OHV s max 9.500rpm, kde prvni kulickove lozisko bylo az v
prevodovce. Cely motor, rozvody, vackova hridel a i spojka se tocily jen
v pouzdrech (nekdy jen v hlinikovem odlitku skrine - treba vackova
hridel). Na motoru bylo nalitano minimalne poctivejch 100kkm bez toho ze
by se cokoliv delalo na motoru - odesly akorat nejaka gufera.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info