AT89C2051-PI x AT89C2051-PU

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Květen 23 23:14:58 CEST 2006

A na jakem kmitoctu to bezi? Ja pouzivam v mnoha zarizenich 3,6864 MHz a z
ruznych duvodu (snizeni spotreby, zlepseni stability kmitoctu, omezeni
vyzarovani) do serie s vystupem davam odpor 2K7. Oscilator potom kmita hezky
sinusove. Daval jsem tam male i velke krystaly (po problemech se stabilitou
a doladitelnosti tech malych pouzivam velke), ale cca z 50 zarizeni s malym
krystalem zatim vsechny chodi.

Andel

----- Original Message -----
From: "Delphin" <delphin@post.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 23, 2006 10:46 PM
Subject: Re: AT89C2051-PI x AT89C2051-PU

> No nevim proc by male krystaly mely byt poruchovejsi. Vybrus je mensi a
> proto predpokladam, ze snese mensi vykon (pokud ho budite moc, potom ta
> poruchovost) a asi bude mit nizsi Q (oscilator bude mit horsi stabilitu).
> Ale i vetsi rozladovani vlivem starnuti.

Z hlediska oscilatoru mam identicke zapojeni 1xQ+2xC+x52, pritom velke se
drzi a malych jsem vymenil aspon 10 pri zhruba stejnem vychozim poctu
zarizeni nekolik stovek. Zavada je vzdycky porucha oscilatoru, nekdy to
nenabehne vubec, nekdy to resetuje WD vzapeti po startu, protoze se to
kousne a po vymene Q to jede OK. Taky by me zajimalo, proc to tak je.