Re: Digitální váha (osobní)

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Úterý Květen 23 15:26:57 CEST 2006

>Pri jake vzdalenosti uz je znat rozdil 4-v/6-v zapojeni?

To závisí na úbytku na přívodních kabelech, tedy na jejich odporu v poměru k
odporu můstku.

Tedy: jestliže chcete 1000 dílů, nesmí být odpor kabelů větší než 0.35 Ohmu
(tenzometry mívají 350 Ohmů), pro 10.000 dílků 0.035 Ohmu. Pokud je tomu tak
(včetně odporu svorek atd.), můžete použít 4-vodičové zapojení.

Obvykle děláme měřicí elektroniku 6 vodičovou, není to o mnoho dražší, a
pokud je tenzometr blízko, svorky se propojí. Tenzometry mají často vyvedeny
4 vodiče, takže většinou se převod 6-4 udělá na svorkovnici blízko
tenzometru.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel