Re: Životnost elektromotorů

Dee Jay mrdeejay@seznam.cz
Neděle Květen 21 14:11:29 CEST 2006

Zdravím kolego

mám pocit ,že chcete srovnat hrušky s jabkama :-)

ten motor od simenzu je asynchronní s kotvou nakrátko
a jeho životnost je dána prakticky jen výdrží ložisek :-)
je konstruován na trvalý provoz a to ,modelářské motory nejspíše ne.
pochopitelně netuším zda jsou komutátorové nebo vícefázové s elektronikou
- motorek z vrtačky tedy nejpíš komutátorový taky  není na trvalý provoz
při stálém chodu mu dávám den (maximálně dva :-)
- nepíšete kam to chcete použít - každý má jinou velikost nejspíš i účinnost
a to nemluvím
o možnostech regulace.
- jinak pokud máte správně dimenzovaný pohon jede motor asi na 2/3 výkonu

s pozdravem DJ

BTW: doufam ze me tady nebudou "motorari" kamenovat za nejake nepresnosti

----- Original Message -----
From: "Martin Falc, PC24.cz" <martin@pc24.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, May 21, 2006 12:38 AM
Subject: Životnost elektromotorů

Zdravim,

umel by mi nekdo zhruba porovnat zivotnost malych stejnosmernych
modelarskych elektromotorku (jako jsou Speed, Permax, Mig, Graupner,
Mabuchi...) s motorem z obycejne vrtacky 550W, co se prodava za 500Kc a
s klasickym jednofazovym elektromotorem bezneho typu, treba Siemens 1LF7
podobného výkonu. Ceny se lisi o 1 rad, lisi se tak i zivotnost?

Zkusim navrhnout, je to spravne? Staci zhruba, pro predstavu.

Graupner 720, zivotnost 1 000 hodin
vrtacka 550W, zivotnost 2 000 hodin
strid.jednofaz.500W, zivotnost 10 000 hodin

Predpokladam optimalni zatizeni, spravne chlazeni, nepretrzity chod.

Martin