Snizeni napeti (uprava nabijecky)

GT5 gt5@seznam.cz
Sobota Květen 20 14:56:57 CEST 2006

Zdravim,
potreboval bych poradit nejake levne a co prostorove nejmensi reseni jak
"snizit" napeti. Mam nabijecku na 12V akku , ktera idealne potrebuje
18-20V napajeni na vstupu. Vhodne trafo jsem doma nenasel,tak jsem vzal
o neco vetsi ktere poskytuje (24V , coz po usmerneni dava nejakych 31-33V).

Nabijecka navic ma ruzne nabijeci proudy (dle akku) ,takze odber muze
byt od 0,5 do 5A (dle volby akku). Regulacni prvek je tam tranzistor, na
kterem se ten ubytek musi "spalit" , takze rozhodne zadna slast abych
nekde pak chladil Pz = 80W.

Idealni by bylo reseni asi (predrazenym) spinanym stabilizatorem,
nicmene se do krabice uz nevejde.
Rezistorem v serii v sekundaru dany problem resit nechci, to bych akorat
prestehoval zdroj tepla o par centimetru jinam.

diky,
LP.