matematika

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Sobota Květen 20 12:28:03 CEST 2006

Kdyz uz se musim zabyvat numerikou tak podobne problemy resim tak, ze
mam vlastni funkce na porovnani cisel, test na nulovost, odmocniny
apod. ktere funguji zhruba tak, ze cisla jsou si rovna pokud se lisi o
mene nez epsilon, odmocnina ze zaporneho cisla vetsiho nez minus
epsilon je rovna nule apod. Epsilon je treba 1000nasobek rozdilu
jednicky a nejblizsiho vyssiho fp cisla. Tyhle funkce se musi pouzivat
s rozmyslem protoze misty nabouravaji obvykle vzajemne vztahy mezi
nerovnostmi, ale jinak je to cesta kterou bych doporucil.

Osobne ale spis takovehle vypocetni pomucky pouzivam v opacnem smyslu.
Treba tak, ze pokud behem vypoctu zjistim, ze jsem delil "skoro nulou"
tak naopak vypocet zastavim a hlasim podivna vstupni data.

Ales Prochaska