Zna jiz nekdo princip elektronicke vodovahy?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Květen 15 17:56:51 CEST 2006

Dobry den,

pred nedavnem tu sla rec o elektronicke vodovaze. Do naseho robutka
osazuji ted nekolik dvouosych zrychlomeru pro mereni naklonu --
s jejich vystupem jsem zatim velmi spokojen (zatim -- jeste jsem
nemel tu cest poznat vsechny zavislosti na teplote a starnuti).

Elektronicke vodovahy me ale velmi lakaji hlasanou presnosti
0.1stupne. I kdyby byly velmi pomale, hodilo by se takove cidlo
vyborne pro prubeznou kalibraci tech zrychlomeru. Zjistil/vi uz
nekdo, na jakem principu ty vodovahy pracuji? Zda se da to cidlo
samotne nekde koupit?

Mimo el. vodovahu uz jsem uvazoval o elektrolytickem cidlu vlastni
vyroby (to se mi moc nelibi -- prilis diletantskeho bastleni) a o
snimani bublinky v krabicove libele CCD kamerou (to by bylo sice
5x levnejsi nez ta elektronicka vodovaha, ale zase mi to pripada jako
kanon na vrabce).

Za informaci dekuje Marek P.