Napajeni OZ (nasobic)

GT5 gt5@seznam.cz
Čtvrtek Květen 11 17:54:56 CEST 2006

Vim ze by bylo idealni to resit jen pro kladne napajeni. Avsak tu mam
obvody (mux, ..) ktere taky to symetricke napeti budou rady potrebovat.
Navic pracuji se signaly na urovnich XXX uV az XXX mV, coz by znamenalo
velke zkresleni (kdyz bych pouzil Vee = 0 , Vdd = +Vcc).
Slo by to resit treba prictenim nejakeho referencniho napeti (abych uz
byl v linearni pracovni oblasti OZ) , nicmene to se mi zda jako velka
opicarna.

Napeti tak velke potrebuji proto abych tam nechal nejakou rezervu pro
cinnost OZ. (nepouzivam rail-rail)
Kdyz ADC prevodnik bude pracovat do 2-3V , pak napeti OZ by melo byt
nejmene o +1 az 2V vyssi. Tudiz opet jsem na napajecim symetrickem
napeti nekde 3V (nejlepe) az 5V (nejhure). Mux aby dobre pracoval tak
taky potrebuje o neco vyssi napeti nez je max. signal.

Asi ano. Asi se nevyhnu reseni menic + lin.stab , invertor + lin.stab .

Udajne se delaji nejake obvody specialne pro sym.napajeni (asi na bazi
naboj.pumpy + lin.stab) , ale nevzpomenu si...

LP.

Nejlepsi mnenic je zadny mnenic. Pouzijte OZ ktere pracuji pri +- 3,3V
nebo lepe pri 0;+3,3V
Pokud opravdu potrebujete vetsi napeti asi se nevyhnete kombinaci
menic->2x lin.stab.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz

Dobrý den,

rád bych se zeptal
1) Proč Vám ta drobná nesymetrie vadí ?
2) Nelze vstupní část vyřešit tak, aby měla jen kladné napájení ?
Většinou to takhle řeším pokud to jen trochu je možné.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch@papouch.com