Re: a ještě nabíječky.... K mobilům

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Čtvrtek Květen 11 09:27:49 CEST 2006

Podle mne maji telefony nabijeci logiku urcite v sobe.
Zvlaste u Li-On akumulatoru.
Mam tu jeste hafo nabijecek ke starsim mobilum co maji v dokumentaci
uvedeno, ze nabiji jak NiMH tak NiCd, tak Li-On, ale netestoval jsem je.
Nevim jak se bodou chovat ke clankum s vyssi kapacitou nez se tehdy delaly.
V te dobe cca do 1000 mAh.
Ja od tech nabijecek pouzivam jen trafa a stolni nabijecky "rozdavam".
Takze pokud ma nekdo zajem, tak za cokoladu apod venuji co tu jeste je.
J. Polivka

Vsadil bych se, že všechny dnešní telefony maj logiku nabíjení v sobě
a "nabíječky" jsou jen obyčejné zdroje s proudovým omezením. Jinak
řečeno zdroj napětí s odporem na výstupu - ty nokiácké nabíječky (od
5110 nebo i od 6021) maj v sobě nějakou vratnou pojistku nebo
termistor, zbytek je trafo + diodový můstek. Dokonce nemají ani
kondenzátor.
Pokud je to ta lehčí nabíječka (=nemá v sobě klasické trafo) se
vstupním napětím 100-240V, tak má v sobě spínaný zdroj, ale opět je to
jen hloupý zdroj napětí s omezením proudu.

Jo a ty starší Nokie (5110) si dokonce hlídaly pokles napětí při
zapnutí nabíjení (= nabíječka má proudové omezení), jinak napsala
"nenabíjím".

P.K.