Jak vyzehlit sum napetove reference?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Pondělí Květen 8 01:14:03 CEST 2006

Zadna presnejsi fakta nejsou, ja sice vim odkud ten sum je, prevazne
jde o tepelny sum na odporech o "mizernou" napetovou referenci pro
DAC a "mizerny" vystupni buffer toho DAC, nicmene s tim nic
nenadelam, z meho pohledu jde o black box z ktereho leze drat o
nejakem napeti. :-} Jak jsem ten sum meril?
Tim co bylo po ruce tzn. nejaky Ultra low Noise OZ, tusim OPA27,
odfiltrovat DC slozku a sum zesilit 1000x pak jsem na to cucel
nejakym DPO. Spocitat filter LCR no , kdyz nic jineho tak tu na to
mam nejaky SW, chtel jsem jen vedet zda je vubec realne z bezne
dostupnych soucastek takovy filtr postavit. Ono je hezke, ze
teoreticky exituji odpory s sumem 0.2ppm/C a  kondenzatory s ESR <
25mOhm, ale v realu je jejich kusova dostupnost za rozumnou cenu
nulova.

V mezi case jsem dal dohromady LRC filtr, ktery dle simulace dokaze
tepelny sum podobny tomu memu srazit o rad. V utery to vyzkousim v
praxi.Nebo si spis nasampuji ten sum a zkusim optimalizovat onen
filter co to pujde.

>neudavate nijake presne fakty, preto mam trochu pocit ze nie ste
si  uplne isty co robite. Pokial viete ten sum charakterizovat,
viete zistit  odkial prichadza (ci je to len cisto tepelny, alebo
ma dalsie zlozky,  pripadne rusenie z inych obvodov), potom proti
tomu bojovat a v
neposlednom rade navrhnut vhodny LC filter. Pisem NAVRHNUT, t.j.
viem co  od neho chcem a viem co mam dostat, nie "zlepil som
suplikove zasoby  pasivnych prvkov a nepomohlo to". Mimochodom ako
ten sum meriate?
b.

zoodiskus@vol.cz wrote:
> S tim odporem mate pravdu, snazil jsme se pouzit nejaky
nizkosumovy > odpor od Vishai, ktery jsem nasel v supliku. Pouziti
LC clanku
> vysledky neprineslo, nejlepsich vysledku jsem dosahl kombinaci
> L,C,R. Vyraz reference jsem pouzil pro zjednoduseni, v realu jde
o > DAC a tak papametry jsou dany. Sirka pasma 10Hz je dostatecna a