Prehrivani PC resp. DVD vypalovacky

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Květen 5 11:10:52 CEST 2006

Musim se podelit o zkusenost s prehrivanim PC, mel jsem DVD
vypalovacku v horni pozici v toweru a dost casto potize s vypalovanim
nebo ctenim tech vypalenych medii. Nevedel jsem v cem je problem,
jestli v kvalite medii nebo vypalovacce (je pomerne stara, umi jen
2speed zapis). Pak jsem dosel k tomu, ze se asi prehriva - jelikoz
nejlepsi vysledky jsem mel kdyz jsem vypaloval hned jak jsem zapnul
pocitac.
Naposledy jsem mel problem, kdyz mi nesel prehrat film, na nekolika
mistech se cukal - nesel ani cely zkopirovat na harddisk.
Vyresil jsem to tak, ze jsem koupil novou vypalovacku a navic ji dal o
pozici niz a tu horni nechal prazdnou (resp. ted je tam harddisk, ale
ten nezabira celou 5,25" pozici).
Starou vypalovacku jsem dal do druhyho kompu, taky do druhe pozice
shora. No a zkusil jsem na ni precist to medium s cukajicim filmem.
Bez problemu se cely zkopiroval.

Takze z toho plyne pouceni, ze nejhur chlazeny misto v PC je v ty
horni pozici, ma to i logiku, vzduch nad tou pozici nema poradne jak
cirkulovat, jelikoz je tam tak do 1cm mista.

Jo a ze dat do toho mista harddisk taky neni nejlepsi napad - to vim,
ale harddisk ma v sobe teplomer, prez Speedfan mam kontrolu, kolik ma
stupnu, takze kdyby moc topil, dam ho pryc.

P.K.