Tranzistor na stridavy proud / napeti ?

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Květen 5 07:47:27 CEST 2006

Jake napeti, proud, rychlost spinani a vubec proc ? jinak jsou to kecy o
ho..., nebo tady snad chcete rozebrat vsechny moznosti polovodicoveho
spinani ac proudu ?
http://www.clare.com/home/pdfs.nsf/www/CPC1218Y_R01.pdf

Danhard
*******

Jo, to jsem zapomnel napsat - je potreba co nejmensi napetovy ubytek
(0.2V C-E ujde, 0.7V by jeste jakztak mohlo byt)

> 1) A co triak/optotriak?
Tak to si musim nastudovat.

> 2) Dva tranzistory "antiparalelene" (vlastne by to slo i
> "antiseriove"), jeden NPN, druhy PNP + mozna pridat diody, aby kazdy
> spinal jen svoji polaritu.
To by se PNP musel ale spinat zapornym napetim a to tam nejak nemam.
Navic problemy s ubytkem na diodach, pokud by se pridaly.

> mosfet? bez diody samozrejme
> b.
Ja myslel, ze mosfet zaporne napeti nevydrzi a prave proto se dovnitr
casto pridava ta dioda (???).

> Muze to udelat i tim jednim tranzistorem, musi ale pocitat s tim, ze bude
> mit cca 10x mensi zesileni v tom "opacnem" smeru. Proud to samozrejme
udrzi
> uplne stejny jako v "normalnim" rezimu.
Bohuzel jsem zatim nenarazil na soucastku, kde by toto bylo specifikovano
i v popisu. A nemuzu si dovolit, aby po osazeni zacaly tranzistory treba
po pul roce odchazet. :-(

> Pokud potrebujete vetsi proudy i napeti pak dejte T do D-mustku.
Tady to asi bude nepouzitelne kvuli ubytku napeti na diodach, ale
i tak by me zajimalo, jak by se resilo rizeni tranzistoru bazi, kdyz
pri kladne pulvlne by na C bylo +U a na E zem a pri zaporne pulvlne
na C byla zem a na E bylo -U. (Anebo jsem nepochopil, jak je to mysleno.)

   Martin