Komu zadat seriovou vyrobu?

Pavel hw@itherm.cz
Středa Květen 3 22:42:49 CEST 2006

Tipuju to na tepelne namahani a asi jedina varianta jak zjistit co se deje,
je nechat si na te soucastce zmerit teplotni profil ... bohuzel na to musite
obetovat jednu desku. Ve velkych firmach se meri pajeci profil pri kazde
zmene vyroby a nebo pri delsi vyrobe stejneho produktu minimalne jednou za
tyden. Mluvim o reflow i wave.

Pavel

----- Original Message -----
From: "Vladimír Anděl" <vaelektronik@mirnet.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, May 03, 2006 10:24 PM
Subject: Re: Komu zadat seriovou vyrobu?

Vsechno se vyviji, i Markom. Ja jsem si tam daval osazovat desky kdyz se s
SMD zacinalo, delali mi to na vlne a desticky (byly to serie desitky kusu)
jsem potom prochazel s lupou a zjistoval, kam se cin nedostal (a mel
dostat). Nemuzu urcite rict ze za to muze jen Markom, ono to chce desku pro
vlnu navrhovat i s ohledem na to, kterym smerem v te vlne pojede. Ale
zkusenosti se tenkrat sbiraly postupne. Dneska to osadi na automatu a pokud
je to jen SMD, pretavi se to v peci a nema to chybu. Mam ale jednu zahadu,
nechal jsem si u nich osazovat cca 50 desek 4 x 18 cm, na kazde mimo jine
cca 20 keramickych kondu. Protoze tam bylo SMD i klasika, SMD se davalo
automatem na lepidlo a po osazeni klasiky to slo do vlny. Pri vystupni
kontrole a pri prvnim pul roce provozu se cca 5 kondu (ne na kazde, ale
dohromady) muselo menit - mely svod nebo primo zkrat. Vsechny co byly blbe,
byly na desce po delce. Pan Kucera tvrdil, ze tohle vidi poprve. To bylo cca
pred 5 lety. Ted (vloni pred koncem roku) jsme jich delali dalsich 50.  Dva
kondy jsem menil pri vystupni kontrole, jeden pri provozu. A zase byly na
desce po delce a priblizne uprostred. Z kondu polozenych ve smeru kratsi
strany desky neodesel ani jeden. Nechapu to.

Andel