Nabijanie akumulatoru...

RVsoft rvicek@quick.cz
Pondělí Květen 1 22:33:21 CEST 2006

Jookie napsal(a):
>     Ahoj hosi,
>
> vybil sa mi moj oloveny akumulator FM1270 (12 V, 7Ah), teda by som ho rad
> nabil. Nabijaci prud by mal byt 1/10 z kapacity, teda 0.7A . Kedze nemam
> vhodnu (a inteligentnu) nabijacku, uvazoval som o nabijacke akumulatorov
> co pouziva otec do auta ;-) Da sa tam nastavit nabijaci prud, ale
> najmensia hodnota je 2A, co je tak 3x viac ako je zdrave. Je mozne tomu
> nejako pomoct?

Ne to mozne neni (predpokladam ze s ejedna o gelovy Pb aku). Je treba
nabijet zdrojem konstantniho napeti s omezenim proudu.

Vezmete LM317 nastavte jej na napeti 13.8-14.4V (dolni hranice pro
trvale udrzovaci napeti  a horni pro jednorazove nabijeni) a vlozte do
privodu omezovaci odpor - je treba vyzkouset tak aby nebyl prekrocen
maximalni povoleny nabijeci proud.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info