IP telefonia, otazky zaciatocnika :-)

Martin Zaruba swz@volny.cz
Pondělí Květen 1 19:08:22 CEST 2006

Pouzivam Skype, VoipBuster, hw VOIP branu pripojenou na www.mujtelefon.cz a
program Idefisk. Vsechno funguje bez problemu na ADSL 512/128 (chodilo
prijatelne i na 128/64 za dvojnasobnym NATem. Proste se to zaregistruje na
serveru a otevre potrebny port. Nesmi jej ale nejaky FireWall blokovat.
Takze doma asi bez problemu kterykoli v CERNu to musite zkusit. Vsechny jde
vyzkouset zdarma, vsechny maji ve vlastni siti volani zdarma, ty, ktere
pouzivaji sip maji vyhodu moznosti hw brany a tedy funkce i pri vypnutem
pocitaci.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Daniel Valuch" <daniel.valuch@wanadoo.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, May 01, 2006 2:07 PM
Subject: IP telefonia, otazky zaciatocnika :-)

Pouzivate niekto IP telefony? Bud realny telefon, alebo soft-phone...
Chcel by som viacmenej len zistit ako to funguje. Modelova situacia: vo
firme mame gateway a doma mam ADSL. Keby som si domov zaobstaral IP
telefon viem volat cez spominany gateway rovno IP-IP bez interakcie s
mojim poskytovatelom internetu/telefonnej linky? Alebo nejakym sposobom
blokuju tento typ prevadzky?
V tejto oblasti sa viacmenej len zacinam rozhliadat, takze prepacte za
blbe otazky zaciatocnika :-) Mozeme pripadne vyskusat (poslem IP adresy
sukromne).
b.