[OT]Obohacovani uranu, jaderne technologie a tak?

Ales Martinek amarti@post.cz
Pondělí Květen 1 18:39:48 CEST 2006

Plutonium dokazi produkovat urcite, protoze jak chcete zajistit aby
neaky neutron nenarazil do U238 ktereho je v palivu kolem 90%. Pouze
pravdepodobnost je mensi nez u reaktoru s grafitovym nebo tezkovodnim
moderatorem. Ale i presto tam vznika. A osobne si myslim ze bychom stech
nekolikati set tun opotrebeneho paliva co je ulozeno v mezisklade na
JEDU tech par set kg plutonia ziskali a stim se uz da neco delat.
Prinejhorsim mame v podzemi uranu dost a neni zas tak veliky problem ho
zacit tezit a nebo je lepsi si ho schovat dobudoucna kdy se vytezi ty
loziska kde se tezi dnes a pak se zase zacne u nas. Stejne to tak
dopadne ale budeme muset vystrilet tech par zelenych teroristu.

Ales Martinek