Zajimavy IC - zdroj proudu 100pA az 10mA

Danhard danhard@volny.cz
Čtvrtek Březen 30 08:57:22 CEST 2006

No jestli chcete nepresny zdroj proudu logaritmicky rizeny tak snad jo.
Jinak ten "darlinkton" ma zbytkovy proud treba 10nA.

Danhard
*******

Rekl bych, ze to jde a pokud me pamet neklame je to jedno z vyrobcem
doporucenych zpusobu pouziti tohoto IC.
Je to pomerne elegatnim staci k AD8304 pripojit ADC jako zdroj napeti, misto
foto diody se pripoji tranzistor (darlinkton) a to je vse. Proud tekouci
tranzistorem je pak funkci napeti na ADC.
V datasheetu to je krasne popsano i s obrazky :-).
Pokud clovek tu nechutne drahou AD8304 ma, muze to byt zajimava varianta a
jednoduchy zpusob jak postavit zdroj proudu s rozsahem 5 dekad.
Vhodny typ tranzistoru si navrhnout netroufnu.

P.N.