Konec nabijeni NiMH pri 0.2C

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Březen 30 08:06:51 CEST 2006

Jaroslav Buchta napsal(a):

>To vypinani na du/dt je podle me dost nespolehlive, u zabehnutych clanku to
>jeste docela funguje ale znicil jsem 2 nove sady NiMh nez jsem prisel na to,
>ze u novych, nezformovanych, ne. Chce to doplnit vybitim pred nabijenim,
>hlidanim naboje a teploty(ta je nejprukaznejsi indikator nabiti), pak je
>nabijecka celkem dokonala.

Bingo, proto jsem tu shanel nejakou nabijecku na starsi clanky, protoze
klasicke dostupne pouze  s detekci delta peak proste sklamaly.
Proto jsem nakonec zvolil :

http://web.telecom.cz/rc-draha/Ultramat12.htm  ( i kdyz ji jeste nemam)

Overil jsem zpusob, kdy clanek proste vybiju na cca 1V koncoveho napeti.
Vybijim 0,1C.
A pak nabijim konst. proudem 0,2C- 0,4C po prislusnou dobu danou
kapacitou clanku + cca 10 procent casu navic.
Delta peak je proste u clanku starych vic jak 4 roky nespolehlive.
Pokud ovsem clanek  nekolikrat " zformuji" predchozim postupem, lze  pak
nekolikrat za sebou
uspesne pouzit  detekci delta peak. Konkretne treba NiCD clanky Sanyo
700mAh  4 roky pouzivane  vykazuji stale stejnou kapacitu .