....jakou nabíječku na NiCD/NiMH ?

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Březen 29 19:20:59 CEST 2006

Jirka napsal(a):

>Jak vite, ze akumulator neni nabity? Jestlize dU/dt<0, tak to znamena,
>ze krivka napeti v zavislosti na case zacala klesat (tedy je za
>vrcholem) a to se vzdycky deje az pote, co je akumulator plne nabity....
>No a MC33340 detekuje prave onu zapornou derivaci...

Mam zkusenost, ze ten stav, kdy  dU/dt<0 - tedy napeti na accu zacne
klesat tak, ze nabijecka to vyhodnoti jako konec nabijeni
muze nastat i pokud akumulator plne  nabity neni! Presneji receno je ve
stavu, ky plne neabsorboval energii danou jeho kapacitou.
Jedna se o starsi clanky, ktere byly vybijene a nabijena malymi proudy.
Chemicky proces , ktery vyvolava ono dU/dt<0 pravdepodobne pak nastava
jen v "casti" clanku. Da se to pry vysvetlit tak, ze
elektrolyt je "nehomogenni"  - nema stejnou "hustotu" v celem svem
objemu.  Neboli clanek ma  navenek  malou kapacitu.
Kazdopadne pomuze  nabijeni vyssim proudem, tento efekt se zda pak ztrati.
Mam takovou osobni zkusenost s NiMH clanky Golden Power.
Pte jsem nabijeckam neveril, pripojil jsem accu ke klasickemu zdroji
proudu a multimetrem s pripojenym PC sledoval prubeh nabijeni, kde se
tohle potvrdilo.
Da se rict, ze za jistych okolnosti neni  stav kdy dU/dt<0  indikator
plne nabiteho clanku. Pocitam tedy nabiteho na jeho kapacitni rozsah
70-100 procent.