Zkusenosti s Ethernutem

Marek Pavlu pavlu@HWserver.cz
Středa Březen 29 04:52:41 CEST 2006

Zdravim,

S Ethernutem delam, sice ne na desce primo od Haralda Kippa, ale na
CharonechII.

Jestlize chcete mit jistotu, ze program pobezi, tak tam nesmi byt při
kompilaci alinkovani zadne errory, zadne warningy, alespon takto pisu
VSECHNY sve programy ja, akorat na kompileru VC++ musim vypinat warningy,
ale to je problem kompileru:).

Dalsi problem muze nastat, pokud použijete nespravnou verci WinAVR a
Ethernut, ja jsem třeba az do zacatku tohoto roku pouzival WinAVR 20040720,
protoze jsem tam mel kus kodu, ktery novejsi kompiler(WinAVR 20050214)
nedokazal rozdychat, presto ze kod byl v poradku, bug byl v kompileru nebo
linkeru a az letos s novou verzi jsem mohl prejit na poslední verzi nutu a
WinAVR 20060125.

Jinak nejnovejsi stabilni verze Ethernutu neni temer nikdy vhodna pro
testovani tech ukázkových prikladu, jiz mnohokrat jsem při uvedeni nove
stable verze cetl na konfere Ethernutu, ze to ci ono, na webportu prestalo
fungovat:(.

Ohledne HW Vam neporadim, ja jejich originalni desku neznam, ale CharonII je
ekvivalentem, myslim, ze k nemu na www.hwgroup.cz je i schema, ale nevim ted
kde, mohlo by to byt inspiraci:).

Doporucoval bych nejdrive zkusit zcela jednoduche programky pro seriovku,
ktera funguje vzdy a do casti programu si pak muzete dat trasovaci hlasky:

fprintf_P(stream, PSTR("Trace %d"), 0);

Dalsi moznosti, proc Vam neco nefunguje je, ze nemate spravne nastaven typ
cilove desky/procesoru v kofiguratoru nutu.

Pockat, bacha, pod cim to kompilujete? WinAVR?

Jinak projekt Ethernut sice ma nejake mouchy, ale za by byl tezkpadny?
Da se v nem udelat spousta veci a plno temer bez vlastniho proramovani:
- jednoduse UART jak na jinem OS
- file system ve flash MCU
- komplet IPv4 protokol a podpurne protokoly(ARP, ICMP,...)
- TCP/IP, UDP/IP
- bezny Ehernet protokol nebo prenos přes PPP a další moznosti...
- DHCP klientska cast...
- HTTP serverova cast(staci jen ohlidat spusteni TCP societu a predat rizeni
funkcim http serveru)
-- staticke stranky jsou uplne jednoduche, ty se tahaji z file systemu na
flash MCU
-- dynamicke stranky, staci zaregistrovat cestu k souboru na webu a této
priradit pointer na funkci, ktera to zpracovava...

- podpora threadu
- Nut podporuje primo Timery s reloadem nebo oneshot, na které lze nechat
cekat thready(nezere cas) nebo klasika NutSleep() delajici skoro totez...

- mate tam mutexy a semafory...
- atd...

Vešinu zcela jednoduchých věci lze zmaknout za odpoledne a s minimem
vlastniho kodu, narocnejsi pozadavky uz pak mají samozrejme naroznejsi
casovy ramec).

Pokud tam mate warningy/errory, tak mate problem ve vlastní kompilaci nebo
konfiguraci ethernutu pro vasi desku. Je dobre vedet, jakou mate verzi Nutu,
jakou mate verzi kompileru a hodila by se taky ta hlaska, co Vam kompileru
vyplkne:).

Pripadne bych Vam mohl poslat starsi verzi nutu a verzi WinAVR z meho
archivu...

S pozdravem,
                Marek Pavlu