Popisky soucastek s indexem

Jirka hwko@centrum.cz
Úterý Březen 28 12:26:07 CEST 2006

Snail Instruments napsal(a):

> Asi to tak nakonec dopadne. Ale vsechny elektronicke knihy to maji s
> indexem, namatkou: Skoda, S tranzistorem a baterii nebo Dostal, Operacni
> zesilovace...

No dobre, mozna to tak vypada lepe typograficky nebo to proste vyzaduje
nejaka typograficka zvyklost/norma/nevimco. Jenze praktictejsi a
"cistsi" (ve smyslu treba ryziho txt formatu, pocitacoveho zpracovani
atd.) je proste psat to stejnymi pismeny... Jsem velmi pro dodrzovani
tradic (myslim, ze jsem to tu dal dost jasne najevo), ale v tomto
specifickem pripade je to dost diskutabilni.

Mam na typografii zcela specificky nazor - staci se porozhlednout na
serveru grafika.cz a podobne. To je svet sam pro sebe, kde plati
nepochopitelne, dotycni uvazuji v naprosto nerealnych dimenzich a
pripominaji mi spis nejakou sektu... Naprosto chapu vyznam typografie v
krasne (nebo lepe receno obecne) literature a v tistenych knihach vubec,
oni se ale snazi ony mirne receno zvlastni zasady protlacit uplne vsude,
vcetne v podstate ryze technickych dokumentu...

BTW: treba takove fyzikalni jednotky by se mely taky psat v hranatych
zavorkach. Jak to dopadne v praxi, lze videt v knihach soudruha
Krejcirika (byvaly clen LM atd.) o zdrojich. Krome toho, ze ty knihy
jsou kompilatem jinych praci a udaju a krome jeho nekolika vlastnich
neobratnych a tezkopadnych (az nesmyslnych) obvodarskych uvah
neprinaseji nic noveho, tak je velmi neprijemne je cist prave diky onem
hranatym zavorkam, vyskytujicim se na kazde strance snad tisickrat...

--
Jirka