RE: OT: Takhle ma vypadat obrabeni

Igor Sedlák Aigor@seznam.cz
Úterý Březen 28 12:17:42 CEST 2006

Neda mi to nereagovat. Je opravdu VELKY rozdil, jestli nekdo CHCE a UMI udelat kusovku a nekdo kdo bud neumi pocitat, nebo zije v jine dimenzi.
Vedet o nekom v okoli, ochotnem obcas hrabnout do krabice se zbytky a vyfrezovat kusovku podle vykresu, skacu radosti. Ta cena je ale znacne relativni.

Dam priklad - mam znameho, ktery mi zaridil rezani laserem. Cena byla kolem 300, ale:
- casove "az to bude mozne" (v radu 1-2 mesicu)
- material "co zrovna mame"
- podle narocnosti/pozadavku mozno odreknout
- podklady v dohodnutem formatu a predane na CD (*.DXF)

Opacny extrem je pan podnikatel (ted to nemyslim urazlive), ktery zije v jinych sferach a na nas normalni smrtelniky shlizi z jinych dimenzi. Uvazuje presne takto:
- zaplatit cloveka, ktery zpracuje podklady na PC
- zaplatit tabuli plechu (ev. objednat paletu jinych, pokud pozadovany nemam)
- strojovy cas na vymenu plechu
- strojovy cas na vyrezani
- zaplatit obsluhu stroje
- nauctovat elektriku + najem prostor,...
Cena za kus je potom o nekolik radu vyssi.

S podobnym prikladem jsem se setkal v jedne firme na zpracovani plastu. Chtel jsem odrezek materialu se kterym pracuji (a ktery nelze sehnat v rozumne malem mnozstvi), byl to neresitelny problem. Neustale chteli ode me vykres, pocet kusu a presne pozadavky na rozmery & barvy. Vysvetlit ze chci "kus" asi jako A4 v libovolne barve a tloustce byl nad jejich chapani :-(

Takze drzim palce vsem kteri mysli i na nas domaci kutily ;-)