DRM na starem prijimaci (Re: digitalizace = konec ?)

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pondělí Březen 27 22:36:28 CEST 2006

No nejlepsi je mit rozmitac. Treba Valuchovu DDS (verim ze umi to co
potrebujete), nebo pripojit varikap pres malou kapacitu (cca 10 pF) k
ladicimu kondenzatoru, rozmitat tak oscilator radia a chytat pokud mozno
neco nemodulovaneho. Nejlepe signalni generator, kdyz neni tak chytite
oscilator jineho SV radia naladeneho o 455 KHz niz. Moznosti je spousta.
Rozmitani se dela tak, ze do varikapu privadite pilovity prubeh ktery byva
vyveden u nekterych osciloskopu. Chce to pro varikap predpeti, staci par
voltu. Do varikapu se napeti privadi pres cca 100 KOhm, aby se oscilator
nezatlumil. Vystup z detektoru se zavadi do osciloskopu a koukate na prubeh
krivky.  Pokud nemate osciloskop, jiste vase zvukovka umi obousmerny rezim.
Potom si nekde ztahnete program na osciloskop a generator funkci. Vystup
zvukovky (pila 50-100 Hz) do varikapu, vstup na nahravaci vystup z radia.
Problem je zkalibrovat sirku toho rozmitani. Ale ze zacatku se jen pokuste
prohlidnout si tvar krivky a opatrnym ladenim mezifrekvenci zkuste trochu
vrsek krivky srovnat a treba i trochu rozsirit. Normalne to ladim jen tak
podle sluchu, ale nikdy jsem nepotreboval aby to v sirce 9 KHz bylo uplne
rovne.

Andel