jeste oscilator 60 MHz

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pondělí Březen 27 17:56:01 CEST 2006

takze jeste par krystalu koupim a vyzkousim, nakonec si ho asi stejne necham
udelat :-)

S tim termostatovanim celeho oscilatoru - no nejake oscilatory jsem uz delal
a nejvetsi teplotni zavislost mel krystal. Zmerim teplotni zavislost
oscilatoru s termostatovanym a netermostatovanym krystalem a uvidim jaky je
rozdil.

Andel

----- Original Message -----
From: "Tomáš Hamouz" <hamouz@alsoft.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, March 27, 2006 10:08 AM
Subject: Re: jeste oscilator 60 MHz

VA> Termostat s TL431 - TL431 primo ohriva krystal a na druhe strane pouzdra
je
VA> termistor. Odporem R17 se nastavi zesileni tak aby regulace jeste byla
VA> stabilni. Dioda D4 zabrani uplnemu sepnuti, kdy by veskery vykon byl na
VA> omezovacim odporu R18.

Zajimava myslenka. Staci termostat jen na krystal? Nebylo by lepsi mit
v termostatu cely oscilator? Vyresilo by to teplotni zavislost i te
civky, o ktere se zminujete dale.

VA> Zatim nemam zapojeny ani stabilizator napajeni (abych mohl kontrolovat
VA> zavislost na napeti), ani termostat. Problem mam nasledujici: Vzal jsem
VA> nejaky (dost stary, z 80. let minuleho stoleti, Tesla) 20 MHz krystal a
VA> kmitalo to na 60,136 MHz s moznosti ladeni max. +- 2 KHz. Je mozne aby
VA> krystal byl o tolik ujety? Potom jsem vyzkousel dva krystaly 12 MHz.
Jeden

Krystal tady kmita v seriove rezonanci, kdezto vybrus byl zrejme urceny
pro paralelni - proto ten rozdil kmitoctu.

> [...]
VA> (mozna pri mensich kapacitach, jeste odzkousim), vetsi rozsah ma ladeni
VA> filtru pro 60 MHz  - trimr C3. U oscilatoru na zakladni kmitocet se
VA> doporucuje tento obvod vic tlumit a nejsou s tim problemy, ja jsem
nechal Q
VA> asi 10. Jenze tlumivka SMCC je na feritu a tusim problem s jeji teplotni
VA> zavislosti. Nemela by civka byt vzduchova? Potom by asi musela byt
fixovana
VA> proti chveni. Ma s tim nekdo zkusenosti? Jak je to s rozsahem ladeni
VA> krystalu na nasobkach? Je stejny, nebo mensi nez na zakladni frekvenci?

Ladeni na harmonickych je v mensim rozsahu nez na zakladni frekvenci.

VA> Nebudu potrebovat hrst krystalu a vybirat ten spravny?

Mozna ano, nebo sehnat vybrus pro seriovou rezonanci.

Tomas