optoclen

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Březen 24 16:16:53 CET 2006

n11444@seznam.cz wrote:
> No, asi ji tam budu muset nabastlit. To by me ale v zivote nenapadlo, ze s
> timhle budou problemy. LED se preci rozsviti okamzite a tranzistor nezne
> taky zvlada i MHz.

No problem je v tom "tranzistor zvlada MHz".... To mozno ano, ale ma to
za hrst "hacikov" a podmienok.

Tu sa jedna o bipolarny tranzistor s odtrhnutou bazou. Chudacik.
Problem je v tom, ze sa pouziva v "digitalnom" rezime a zenie sa do
saturacie; takze jednak je v baze habadej minoritnych nosicov naboja a
nie je prilis moznost to nejako regulovat (vid funkcia schottkyho diody
u LS TTL) druhak ich nie je prilis ako z tade odsat takze neostava ine
nez cakat, kym predifunduju do OPN kolektor/baza alebo zrekombinuju...
Mozno by sa dalo s optoclenom s vyvedenou bazou pokuzlit, lenze to uz
znova je aspon 6-nohove puzdro, tak to uz radsej tam dam ten
"elektronicky" typ.

wek