RS232 to LCD od Bezstarosti

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Březen 24 09:21:48 CET 2006

Nedaval jsem to na web, protoze jej budu stehovat (jestli vse dopadne
dobre tak od 1.4. pojede uz ode mne) a mam uz vydumpovanou databazi
ostreho webu na domaci SQL. proto na ostrem webu uz nejsou delane zadne
update.

HEX do PIC16F627 vam poslu behem odpoledne - ma ho doma.

Protokol je jednoduchy a popisoval jsem jej v tom vlaknu.

1C;  = vykonej prikaz urceny parametrem C seznam zde:
          '1':Lcd_Cmd(LCD_FIRST_ROW);
          '2':Lcd_Cmd(LCD_SECOND_ROW);
          '3':Lcd_Cmd(LCD_THIRD_ROW);
          '4':Lcd_Cmd(LCD_FOURTH_ROW);
          '5':Lcd_Cmd(LCD_CLEAR);
          '6':Lcd_Cmd(LCD_RETURN_HOME);
          '7':Lcd_Cmd(LCD_CURSOR_OFF);
          '8':Lcd_Cmd(LCD_UNDERLINE_ON);
          '9':Lcd_Cmd(LCD_BLINK_CURSOR_ON);
          'A':Lcd_Cmd(LCD_MOVE_CURSOR_LEFT);
          'B':Lcd_Cmd(LCD_MOVE_CURSOR_RIGHT);
          'C':Lcd_Cmd(LCD_TURN_ON);
          'D':Lcd_Cmd(LCD_TURN_OFF);
          'E':Lcd_Cmd(LCD_SHIFT_LEFT);
          'F':Lcd_Cmd(LCD_SHIFT_RIGHT);

tedy 1E; odroluje radek na kterem je kursor doleva (vsechny ciselne kody jsou hexa ne znakove je to tedy $01"E;" - v programu v PC posilam Chr(1)+"E;")

2RSxx....x;  = vypis znaky x na radek R a od sloupce S  - Chr(2)+Chr(2)+Chr(3)+"Ahoj;" vypise na druhem radku a treti pozici text Ahoj

3xx....x;  = vypis znaky x od aktualni pozice kurzoru

chci jeste implementovat prikaz pro ovladani pipaku a zhasinani
podsvetleni displeje a hlavne jako prvni ridici znak adresu displeje aby
slo vice displeju ovladat po jednom dratu.
Kazdy prikaz je ukoncen znakem ; a zpracovan okamzite po prenosu tohoto
znaku. Je tedy treba pockat pred odeslanim dalsi ho prikazu nez to PIC vyridi s LCD.
Jinak je z principu dobre pred kazdym prikazem poslat znak ";" protoze treba pri pripojeni LCD doprestred nejake komunikace zpusobi ze se ceka na ukonceni timto znakem a nebo do zaplneni bufferu a v pripade, ze je komunikace na zacatku bufferu zmatecna sezere vam to i ten posledni prikaz. Prazdny znak ";" zpusobi vyprazdneni bufferu a mate jej cistej.

RadekCX