komunikace mezi vice zarizenimi RS485 nebo CAN

martin kubala mar.kubala@seznam.cz
Pátek Březen 24 00:19:28 CET 2006

Dobry vecer

chtel bych pozadat o radu
prave resim nejake zarizeni kde je potreba nejake komunice mezi zarizenimi
zarizeni bude 3 az 20 (pokazde jinak)  vzdalene od sebe budou od 30 cm az do 10 metru
zatim jsem to vyresil RS485 ale chtel bych pouzit neco rychlejsiho a neco aspon trochu odolnejsiho pro bezne uzivatele
napadla me sbernice CAN ale nikdy jsem s ni nedelal
nasel jsme nejake clanky na hw.cz ale moc mi nerekly
zajima me zdali bude sbernice chodit kdyz se zakoncovaci odpory nedaji spravne nebo vubec, co to udela kdyz si zakaznik sam zapoji draty ? jak moc to je narocne na draty, nebo co se stane pokud se prepoluji ?
a jak je komunikace narocna na procesor ?mam uz skoro napsany program pro procesor (arm rady 7) a mam na nem akorat UART a USB ale can ne a bylo mi zdeleno ze staci jen na rx tx dat budic na sbernici CAN  a hotovo
 pripadne pokud by nekoho napadl jinaci druh komunikace ?
 rychlost prenosu minimalne 125 Kbit/sec ale lepe by bylo neco okolo  nad 300Kbit/sec

Dekuji moc
Martin Kubala