RE: Jak merit intenzitu slunecního zarení

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Středa Březen 22 13:02:53 CET 2006

>Stejne mi neni jasne jak se to meri spravne - vzdyt dopadajici vykon je
silne ovlivnen uhlem dopadu paprsku.

Proto ma byt soucasti spravneho merice kosinuv filtr jehoz propustnost je
ruzna pro ruzne uhly dopadu slunecniho zareni, presneji je funkci cosinu
uhlu dopadu :-).

Jak  jsem psal, problemem pri pouziti FV clanku jako detektoru je nevhodna
citlivost v krajnich mezich , tj. pri mala a velke intenzite slunecniho
zareni.

Mozna si to predstavuji nejak jednoduse, ale proc se to pocita tak slozite?

Kdyz clanek zatizim konstantnim odporem a budu na nem merit napeti mel
bych zmerit tedy nejaky vykon.

Kdyz to pronasobim ucinnosti a plochou mel bych dostat nejaky vykon na m^2.

Samozrejme pro urcitou spektralni citlivost FV clanku.

Stejne mi neni jasne jak se to meri spravne - vzdyt dopadajici vykon je
silne ovlivnen uhlem dopadu paprsku. Kdyz jsme si hral s nataceni
solarnicj kolektoru na slunce tak ty rozdily v ziskatelnem vykonu jsou
nesrovnatelne proti pevnym kolektorum.

RadekCX