Vseobecne: Praca pre absolventov/bakalarov v CERN

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Březen 21 22:53:07 CET 2006

Myslím že ne každý. Jenže ti, kteří se takhle chovali, zpravidla zasedají ve
správních a dozorčích radách a vydělávají peníze lépe a snadněji, než ti co
se živí poctivou prací ve svém oboru. Trochu mi to připomíná kdysi jednoho
kamaráda, Araba. Už 5. rok studoval a byl ve 3. ročníku. Když jsem se ho
zeptal, proč se na tu školu nevykašle,řekl mi. Je jedno, jestli o elektrice
budu něco vědět a je jedno, jak dlouho to budu studovat. Ale jednou ten
titul mít musím, protože jinak by tu ropnou rafinérii zdědil brácha. Myslím
že tací jsou i u nás, ale zdaleka ne všichni.
Jinak táta na elektro fakultě učil a vyhodit od zkoušky Araba byl v jisté
době dost problém. A ne ani tak pro toho Araba :-)
Anděl

----- Original Message -----
From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh@seznam.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, March 21, 2006 9:54 PM
Subject: RE: Vseobecne: Praca pre absolventov/bakalarov v CERN

> Behalf Of andrej jancura
> Druha vec, je to s tymi skolami, to je fakt taky velky rozdiel medzi
> absolventom z vychodnej Europy a tym zapadnym? V com napriklad, ked si
> pisal, ze je to individualne od pripadu ku pripadu.

Ceske (se Slovenskem je to ale to same) skoly uci biflovat, zapadni uci
chapat souvislosti. Cesky student s cervenym diplomem zpravidla mesic po
zkousce zna prinejlepsim 10% veci s neustale klesajici tendenci. Cesky
student ma take predstavu o praci zcela jinou, nez ten zapadni. Cesky
student, jakmile ziska titul, ihned po navratu domu hned jak se vycura, jde
vymenit ceduli na zvonku, schrance a dverich.

JL.