Svod Vcc-GND

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Úterý Březen 21 21:09:11 CET 2006

> Dostal jsem na opravu desku s 80C188, pripojili na ni nejak spatne napajeci
> napeti. Na te desce je mezi Vcc GND svod asi 13 ohm, mereno multimetrem na
> 200 ohm rozsahu. Da se predpokladat, ze tento svod je zpusoben vadnou
> soucastkou? Podle mych predstav se mericim napetim z multimetru nemuze v
> zadne soucastce nejaky prechod otevrit, kvuli tomu je tam specialni rozsah
> na diody.

No, ja bych vzal na pomoc stary dobry Ohmuv zakon. Mejme hypotezu, ze se
otevira nejaky prechod - tak by na nem melo byt pri mereni napeti cca
0.6V, ze. Merak ukazuje 13Ohmu, takze by to melo odpovidat tomu, ze tam
dava cca 50mA. To se mi zda na bezny multimetr s 9V baterkou (ktery
predpokladam) trosku moc, hadam ze nejvetsi merici proudy budou tak o
rad nizsi. Stejne tak ubytek napeti na desce - bude nekde v radu 50mV a
mene. Na zaklade teto uvahy bych si dovolit hypotezu otevreneho prechodu
zamitnout.

Lukas Grepl