RE: Jak merit intenzitu slunecního zarení

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Úterý Březen 21 19:23:56 CET 2006

By me zajimalo co to je to 0.019073486328125, kurna vzdyt tu musi hrat roli
ucinnost a stari toho clanku a rada dalksich ptakovin, nehlede na to ze
spektralni citlivost FV clanku je dost na prd. Dalsi veci je nepouzitelnost
teto metody pro mereni malych a velkych intenzit kde se clanek jeste nechyta
respektive kde se uz nechyta, linearita takoveho mereji je také otázkou.

Nicméně nejake hokus pokus orientacni mereni lze resit i takto, nimen i
amatérské meteo meraky jako je http://www.davis.cz/ pouzivaji Si diody
Coz ve sve podstate je také dost podobne, jen presnejsi

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of David Veramon
Sent: Tuesday, March 21, 2006 7:00 PM
To: HW-news
Subject: RE: Jak merit intenzitu slunecniho zareni

Realizoval jsem nekolik senzoru intenzity sl. zareni pomoci malych
fotovoltaickych clanku (cca 4V/200mA). Vystup clanku se po dobu mereni
zatizil odporem 1R a zmerilo se napeti pomoci A/D prevodniku v CPU. Pouzival
se nejaky ADUC..., ktery ma tusim 16-bitovy prevodnik, nebo ATmega16(32)
(10-bitu, nizsi presnost). Zdrojaky jsem uz ale nenasel, je to uz dost
dlouho. Prepocetlo se potom podle vzorce:

((0.019073486328125 * zmerene napeti) - OFSET) * KOREKCE

Vysledek byl primo ve W/m2. Je to ale bez zaruky, vzorec jsem vyhrabal s
poznamek. Ofset a Korekce se urcovala pro kazdy clanek zvlast, kdy tento se
zmeril pri zname intenzite sl. zareni.

     Jinak pro velice presne mereni se pouzivaly senzory Sunshine Senzor
BF3, nebo Pyranometer GSM 3.3, ale
cena byla dosti vysoka. Ovsem tyto senzory jsou jiz zkalibrovany a staci je
pouze pripojit.

					David B.