OT: win licence

Jiří Reček recek.jiri@quick.cz
Úterý Březen 21 16:01:13 CET 2006

Na té licenci je napsáno, že to platí pro počítač. I když to koupíte třeba s
disketovkou, tak to platí pro počítač. Licence také platí, pouze pokud máte
nalepenou samolepku. Tu musíte nalepit na nedílnou součást počítače. Takže
pokud vyměníte tu disketovku, se kterou jste OEM licenci koupil, tak ta
licence pořád platí. Pokud ovšem máte systém na HD, který dáte do jiného
počítače, tak licence neplatí. Ale můžete mít ten systém nainsatlovanej
třeba na pěti HD, které pouštíte na jednom počítači, kde je nalepená ta
samolepka a pak to stále platí.

Další věc je podpora. U krabocového OS máte podporu od Mikrosoftu a když Vám
něco nejde, můžete se jich zeptat. U OEM Vám dělá podporu ten, kdo ten OS
istaluje, to znamená ve většině případů Vy osobně. Dokonce tu podporu nedělá
ani ten distributor, který Vám ten OEM OS prodal.

Jirka.