Jaky MCU do prumysloveho prostredi?

Jiri Beranek hw_konference@profisite.cz
Úterý Březen 21 10:40:32 CET 2006

Sice neexistuje obvod ktery by predpovedel, ze se procesor za chvilku po...,
ale vetsinou se da po reset zjistit proc reset nastal, což samozejme neplati
externe pripojeneho WD. Nekdy se da i nastavit vyvolani preruseni od WD a
to se muze nekdy taky hodit. V jednom zarizeni, ktere digitalizuje obraz,
jsem
potreboval po resetu od WD znovu spustit digitalizace s urcenymi parametry.
Resil jsem to parametry ulozenymi ve SRAM a zabezpecenymi CRCem. Po
resetu od WD se to pokousi restartovat z parametru ve SRAM a kdyz se to
nepovede, tak smula a provadi se komplet restart(trva dlouho),
ale spolehlivost je snad zase o neco vetsi...
Jen jsem chtel naznacit, ze treba nekdy urcita moznost jak to po WD resetu
znovu rychle zrestartovat, aniz by to treba nekdo postrehl.

A jak resit ochranu, kdyz se pokazi triak? Nahodou jsem taky delal neco
podobneho, slo
o otevirani/zavirani zavory. Pouzil jsem triak a optotriak se spinanim v
nule, ale v serii s nim bylo
jeste zapojene rele (pri zapinani nejdriv sepne rele potom triak, pri
vypinani opacne),
takze pri prurazu polovodicove soucastky tam je jeste to mechanicke rele.
Sice uz to potom nespina v nule, ale uz je to poruchovy stav ktery to
signalizuje a nedojde k
rozmlaceni auta, ktere prave nahodou projizdi pod zavorou.

J.Ber