Hradlová pole - základy

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pondělí Březen 20 09:28:47 CET 2006

U velmi malych dizajnov je to asi jedno, ale u niecoho vacsieho sa v
scheme zachvilu stratite. Necham na vas kolko trva namalovat 10 bitovy
citac, vo VHDL je to asi 6 riadkov kodu :-) Pomerne efektivny postup je
namalovat blokovu schemu graficky (schematicky) a jednotlive bloky potom
urobit vo VHDL, tabulkou, schemou a pod. zalezi samozrejme od kazdeho
dizajnera.
Dizajn je pri kompilacii optimalizovany. Pokial kompilator spozna nejake
struktury, ktore uz ma predprogramovane (optimalizovane) alebo su uz
pritomne na cipe (napriklad pamate, aritmeticke jednotky a pod.) tak ich
automaticky namapuje na dedikovany hardware na cipe co sa nemusi stat
ked mate nakreslenu schemu :-)
b.