Hradlová pole - základy

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Neděle Březen 19 23:24:57 CET 2006


Programovatelna logika je o kompletnej zmene rozmyslania. Clovek musi 
prejst zo sveta suciastok a schem do sveta slovneho popisu funkcie 
(VHDL). Ked sa nauci respektovat strukturu kodu, to ze kazdy blok ma 
urcite pravidla ako musi byt napisany, programovanie hradlovych poli sa 
stane velmi silnym nastrojom. Neporovnatelne efektivnejsim ako kreslenie 
schem.
Vyhodou su vizualne nastroje ako napriklad Visual Elite 
(http://www.summit-design.com/products/visual_elite.html) ktore velmi 
ulahcuju konstrukciu systemu a simulacie na najvyssej urovni, jednotlive 
sub-bloky su potom napisane vo VHDL, namalovana state machine a podobne...
Moj uplne prvy projekt v oblasti programovatelnej logiky som zvladol asi 
za tyzden, predtym som s tym nic nerobil ani sa tomu nijak nevenoval :-)
tu je moja prvotina http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/PIM/index.html
Klikanim sa da vidiet zdroj konkretneho modulu, vacsina je pisana vo 
vhdl, intlk_logic je state machine 
(http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/PIM/index.htmlPIM_top.INTLK_LOGIC.html). 
Na kurze som to kodoval cely den, graficky je to spravene za 15 minut :-)

Zaver je zhruba ten ze sa treba kvalitne naucit VHDL a naucit sa 
rozmyslat vo VHDL, zabudnut na schemy, toto nefunguje.

b.






Marek Pavlu wrote:

>Zdravim, 
>
>Ja si s hradlovymi poli zacinam hrat taky, polsu Vam jakysi tutoriál, co se
>mi povedlo na netu slasit(soukrome). 
>
>Naschemata rovnou zapomente, to co muzete udelat ve chmatech za pulhgodiny,
>to na poprve udelate ve vhdl za dve, ale pak to jde snazeji a hlavne
>prehledneji, protože v tom schematu se při mirne vyssi slozitosti clovek
>uplne ztrati:(.
>
>
>S pozdravem, 
>                Marek Pavlu 
>
>  
>





Další informace o konferenci Hw-list