RE: Jak složite je postavit ohmeter pro mereni vekych odporu ?

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Sobota Březen 18 23:42:50 CET 2006

> Upresnuji svuj dotaz,
> ano staci mi "merak" 100M az 100G tj. 3 dakady, presnost
> nemusi odpovidat presnosti 34401A, mereni odporu v oblasti G
> jsou stejne spise orientacni zalezitost nez ze by clovek mohl
> neco prihnout a doladit pilnikem.
> Stejne tak bych se rad vyhnul pouziti velkych napeti, pri
> rade mereni je to neprakticke.
> Na druhou stranu neni nutne aby se odpor prevadel na
> adekvatni hodnotu v napeti, mam k 34401 pripojene PC a tak
> neni problem namerene udaje programove zpracovat.

Dobry den,

mozna placnu uplnou blbost, ale nedal by se pouzit odpor 100M jako normal,
zmerit, pak k nemu paralelne pripojit mereny odpor, zmerit znovu a vysledek
spocitat na PC jako kombinaci paralelne razenych odporu ? Samozrejme u
odporu 100G se to bude lisit o 0,1%, ale kdyz jste psal, ze ten Agilent meri
na 6.5 mist...

Zdravim

Jiri Foldyna