elektronická zátěž 100A

kolecko@pececko.sk kolecko@pececko.sk
Pátek Březen 17 16:24:04 CET 2006

Dobry den. Tu ma zaujal tento starsi prispevok. Lebo sa pokusam postavit
el. zataz ale trosku univerzalnejsiu na 70V 50A 1200W. Ale narazil som na
problem samotnej univerzalnosti a hlavne minimalneho napatia a maximalneho.
Podla toho Vasho prispevku ja asi nemozem pouzit v D MOSFEToch rovnake
rezistory ale musim zmenit odpory asi takto: tomu co sa otvara prvy dat
najvacsi odpor, taky aby nim tiekol napr. polovicny max. prud MOSFETu pri
napr 70V. Dalsiemu dat mensi, a dalsiemu este mensi atd az na posledny
ktory by bol zapojeny priamo bez odporu. Samozrejme musim strazit vykon aby
mi tie tranzistory s mensimi odpormi neodisli (z DPS):o) Len sa bojim ak
budu spinane postupne 5timi operakmi a este budu mat koli odporom v D rozne
vahy, ci sa to nerozkmita nech robim PID ako chcem kvalitne.
Idem dobrym smerom? Alebo ma moja uvaha nejaky hacik?
Dik
Peter

Subject: Re: elektronická zátěž 100A
From: Vladimír Anděl <vaelektronik@mirnet.cz>

No nechci delat chytryho, ale pri postupnem vybavovani zkusebny u vyrobce
aku clanku jsem tech zatezi udelal uz spoustu - nejvetsi 6V/2400A s
kratkodobym proudem 6000A (ale pak uz tam neni 6V ani nahodou :-)) Vsechny
zateze jsem delal s fetama, nic mi zatim neodeslo a ze se s tim delaji veci
:-)
Takze princip: Pro tohle male mapeti nejake 100A fety, napr. IRL3803. Odpor
nedavam do S, ale do D a to takovy, aby pri sepnuti fetu nebyl prekrocen
jeho proud. Bezne pouzivam 1/2 az 2/3 max. proudu. Fety reguluju linearne
ze
spolecneho vstupu 0-10V tak, ze G prvniho jde primo, druhy pres ledku,
treti
pres 2 ledky... Prvni zacne otvirat, max. vykon ma pri polovicnim proudu
nez
da ten odpor pri sepnuti. Kdyz se temer otevre a vykon na nem klesne,
zacina
se otevirat druhy. Tedy max. vykon nikdy neni na vic fetech soucasne a lze
je dat tesne vedle sebe na chladic. Pokud jich ma byt paralelne hodne (coz
neni vas pripad, ja jich mel nejvic 120), udela se treba 6 skupin (to uz
nejde delat pres ledky, ale operakama) a max. vykon je vzdy na kazdem
sestem. Ucelem je dostat nejvetsi cast vykonu do odporu (mohou jit i do
cervena, takze vyjdou mensi nez chladic pro ten vykon), na fetech je treba
jen 20% vykonu. Pokud delam zatez pro baterky, kde se vyzaduje minimalni
napeti pri kterem to ma jeste udrzet proud, davam jednu (vetsi) skupinu
fetu
naprimo bez odporu. Ta se otvira jako posledni a vsechny najednou. Tady se
pocita  predpokladany odpor baterky, odpor privodu, odpor fetu a taky se to
da navrhnout tak, aby to neodeslo :-)
Andel