Mereni osvetleni

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Březen 16 11:08:58 CET 2006

Fotoodpor pouzit jde, ale pokud chcete skutecne merit intenzifu slunecniho
svitu a mit moznost merit i jak moc svetla je noc, tak doporucuji foto diodu
BPW21R, ma rozsah od 10^-2 do 10^4 lx, citlivost odpovida oku.
Vyjde to sice draz nez fotoodpor, ale neni problem s rozsahem a lze to
provozovat i bez kalibrace jen podle udaju v datasheetu.

Puvodne jsem experimentoval i s fotoodporem, ale nakonec jsem ho pouzil jen
do soumrakoveho spinace.

Zdravim,

>premyslim nad vylepsenim moji meteostanice (kdyz uz jsem sehnal ten
tlakomer) a tak krome toho bych ji chtel rozsirit i o mereni venkovniho
osvetleni. Cidlo planuji umistit do trubky a namirit na severni stranu
oblohy tak aby snimalo jen difuzni osvetleni.

Nedavno se to tady debatovalo a i vzhledem k mojim predchozim
zkusenostem zatim uvazuji nad fotoodporem. Jde mi o to jak tento signal
rozumne zdigitalizovat. Nemam ted k dispozici nejake informace o presnem
rozsahu hodnot osvetleni vs. odpor, ale vim ze to je rozsah od jednotek
kohmu a desitek megaohmu. S tim, ze je to silne nelinearni.

Jedna z moznosti je pouzit dve stejna cidla a celkovy rozsah rozdelit na
dve casti.

RadekCX