PIC aplikace

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Středa Březen 15 14:20:13 CET 2006

> předem se omlouvám za přílohu, ale bez ní by můj dotaz neměl smysl ;o)
> Najde se tu dobrá duše, která by věnovala pár minut prohlédnutí si
> přiloženého schematu a PCB a řekla mi, zda to bude chodit, jak je to z
> hlediska rušení a popř. proč to chodit nebude a co udělat pro to, aby to
> chodilo?

Nemate tam jediny blokovaci kondenzator. U kazdeho z IO by mel byt
keramicky blokovaci kondenzator, cca 10-100nF, umisteny nejlepe primo
mezi napajecimi vyvody. Napr. u toho PICu jde krasne umistit SMD
kondenzator primo mezi ne a to je nejlepsi. Dale vzhledem k tomu ze tam
mate LED displaye, mel byste da dalsi kondenzator, tentokrat spise
tantal, tak cca 10-100mikroF nekam do blizkosti k nim, rekneme jeden na
kazdou segmentovku. Segmentovky jsou spinane tim ULN2003, takze
kondenzator umistit nejlepe tak, ze jeden jeho konec bude pripojen na
vyvody 8 IC5 resp. IC7 a druhy konec na anody segmentovek. Dalsi
kondenzator (tantal nebo elyt) cca 100mikroF dejte k napajecimu vstupu
do desky (ktery tam mimochodem nejak vubec neni...)

Ad propojeni - zacinam mit dojem, ze by se na autorouter mel vydavat
zbrojni pas ;-).

Ale ted vazne. Zaprve, propojeni zemi... tak jak to mate, tak to je ten
nejhorsi zpusob. Tenke spoje, "seriove" propojene pres celou desku.
Pokud budete desku delat fotocestou, tak vicemene nejlepsi co muzete
udelat je, rozlit zem po cele plose desky. Tim vam vznikne propojeni
ktere bude mit mnohem mensi impedanci a zajisti tak kvalitnejsi spojeni
zemi mezi obvody a zaroven i urcite elmag. stineni. Cim uzsi a delsi
spoj, tim vetsi ma impedanci a v pripade napajecich vodicu se da rict ze
tim vice to bude vyzarovat (nezalezi ale primarne na delce, ale hlavne
na plose smycky, ktera se uzavira pres napajeci vyvody obvodu, napajeci
spoje a nejblizsi blokovaci kondenzator). Zemni plocha ma nejmensi
moznou impedanci co se da uvazovat na DPS.

Dale, napajeci spoje by mohly/mely byt tazeny vetsi sirkou, zejmena k
tem segmentovkam. Kdyz se Vam vsechny rozsviti, potece tam az cca 120mA.
Ne ze by to ten tenky spoj neutahnul, ale budou na nem zbytecne ubytky.
Ale to je spis kosmeticka pripominka. Stejne tak je vhodne tahnout
napajeni od mista kde vstupuje do desky zvlast k segmentovkam a zvlast k
logice.

Nevim jestli jsem spravne pochopil, ze k tomu konektoru mezi dvema muxy
bude pripojena nejaka klavesnice. Pokud ano, mel by se minimalne na pin
3 IC3 dat nejaky pulldown, ktery bude definovat uroven, kdyz nebude
stisknuta zadna klavesa. Muzete dat take vyvod 3 IC2 na zem a na IC3 dat
pullup pripadne muzete v tomto zapojeni vyuzit interni pullup na RB7.

Z vyse popsaneho nemusite hned vsechno realizovat na teto desce, ale
jsou to obecne zasady, ktere se vyplati dodrzovat. I kdyby jste s tou
deskou nechtel delat uz nic jineho, tak rozhodne doplnte ty blokovaci
kondenzatory k logice.

Nestudoval jsem zapojeni podrobne z funkcniho hlediska, ale na prvni
pohled to vypada, ze by to mohlo byt v poradku.

Lukas Grepl