krystal 60 MHz

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Středa Březen 15 14:03:04 CET 2006

No fuj, u oscilatoru (s tranzistorem) se predevsim snazim aby byl nezavisly
na napeti a aby tlumeni krystalu bylo pokud mozno mensi, nez jeho vlastni
ztraty. Potom teprv ma smysl se s tim zabyvat a nejak to doladovat. Jinak si
to dela co chce.
Andel

----- Original Message -----
From: <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, March 15, 2006 11:13 AM
Subject: RE: krystal 60 MHz

To nemusí být až tak pravda :-). Kdysi jsem s oscilátory pokusničil a
zjistil jsem, že se při změně napájecího napětí výrazně mění frekvence. Tedy
výrazně... Asi podobně jako když se krystal dolaďuje kondem. Samozřejmě to
nemusí platit obecně u všech typů oscilátorů - pokusničil jsem s jedním
kouskem vybagrovaným z nějakého PC. Ale vyčetl jsem tu radu z nějakého
radioamatérského sborníku, takže nejsem sám, kdo to ověřil. Bohužel jsem to
nakonec nepoužil, protože stabilita toho oscilátoru byla otřesná a já
potřeboval trošku násobit :-).

Martin.