Vlastnosti spinace starteru

Caloud Zdenek zdenek@comap.cz
Úterý Březen 14 16:30:59 CET 2006

Pozor na to!
Mam pocit, ze civka ma dve vinuti. Jedno pritahovaci a druhe jenom pro pridrzeni. To pritahovaci je druhym kocem pripojene nikoliv na minus baterky, ale na druhy kontakt spinace, kam se po sepnuti spinace dostane plus baterky. Takze tohle vinuti se po sepnuti vyradi z cinnosti. A pred sepnutim tak vlastne pres nej tece proud, ktery pak tece starterem s malym odporem.
Za spravnost nerucim, ale mam za to, ze jsem tohle nekde uz cetl.

Zdenek

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of tommypnq@centrum.cz
Sent: Tuesday, March 14, 2006 3:46 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: OT:Vlastnosti spinace starteru

Zdravim!
Nejak mi odmitlo startovat auto- FAVORIT, a tak jsem v dobre vire rozebral spinaci civku u starteru, ze bude zadrena. Bylo tam sucho, cisto, vse funguje, takze zrada je asi jinde. Jenom mne prekvapilo, ze samotna civka ma odpor pouze cca 0.41Ohmu, takze z cca 12V bere sama o sobe 29A... Je to v poradku? mi se to zda ponekud hodne...
Predem diky za odpoved, at to tam nenamontuju a pak zjistim, ze ma nekde zkrat, ale opakuju spina a pritahuje hezky, ale ten odber?
                 Tomas OK2PNQ