OT: "hyperlinky" v programovani? Dlhe, filozoficke...

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Březen 13 16:43:28 CET 2006

Zdravim vsetkych,

mam taku pondelnajsiu filozoficko-pragmaticku otazku.

Pri programovani sa mi casto stava, ze aj ked si usporiadam program
pekne do uzavretych celkov/rutin/suborov, vyskytne sa flag alebo
premenna, ktora sa "prepleta" viacerymi castami programu. Casto ma
takato premenna aj rozne nasledky na ine casti programu a meni sa priamo
ci nepriamo na zaklade podnetov zase z roznych dalsich casti programu;
proste tak akosi prechadza skrz-naskrz.

Casto ma takato premenna aj akesi pravidla, ako sa s nou ma zaobchadzat.
Pochopitelne, ked sa pokusam nieco v suvislosti s takouto premennou
riesit, bud musim prechadzat cely program a skumat, kde vsade a ako to
funguje; alebo si musim udrziavat akysi popis (vratane odkazov na tie
klucove miesta) na nejakom vhodnom mieste - ja to robim pri definicii
premennej. Avsak niekedy takyto komentar je prilis rozsiahly a
jednoducho prekaza v bloku definicii premennych.

Na druhej strane, dnesne "programatorske" editory su neskutocne chytre -
napr. syntax highlighting to je neskutocna pomocka, a su aj rozne ine
vychytavky.

Preto ma napadlo, ze by bolo fajn mat moznost do programu - k vyskytu
inkriminovanej premennej ci kamkolvek inam kde je to potrebne - dopisat
nieco ako anchor/hyperlink, ktory by ukazoval trebars na dokument
popisujuci vlastnosti premennej a pravidla manupilacie s nou; potom by
mohol editor urziavat zoznam takychto hyperlinkov a ponuknut ho trebars
v dalsom okne pri kliknuti na premennu (nieco podobne sa sice da urobit
s multisuborovym vyhladavanim, ale je to poriadne tazkopadne). Mohlo by
to mat samozrejme aj kladny dopad na tvorbu prislusnej dokumentacie, ale
predovsetkym mi ide o udrzanie poriadku a o urychlenie programovania.
Samozrejme, ten "hyperlink" si predstavujem kvoli spatnej kompatibilite
v ramci komentarov.

Existuje niekde nieco podobne, alebo je to len vyplod mojho (unaveneho,
mozno choreho) mozgu?

wek