Jaky drat pouzivate na bastl-deskach ?

Jirka hwko@centrum.cz
Pátek Březen 10 15:03:17 CET 2006

Petr Zbránek napsal(a):
> Mám takový pocit, že závěr tohoto vlákna je,
> že LEHCESAMOPÁJITELNÝ :) drát nelze v ČR sehnat.
> Mýlím se?

On cas od casu sehnat jde (ruzne zbytky atd. - Compo, EPA apod.),
zasadou je, ze ma polyuretanovou izolaci a byva ruzovocerveny nebo zeleny.

Potiz s dratem se samopajitelnym smaltem je ale v tom, ze diky velke
tepelne vodivosti medi dochazi k tomuto jevu:

jakmile se pajeny konec zahreje nad teplotu tani/rozpadu smaltu,
"nesleza" smalt jen bezprostredne pod hrotem pajecky, ale velmi rychle
se to siri dal. Cili nejde dost dobre mit pouze kratoucky odizolovany
konec -> vetsi nebezpeci zkratu v pripade krizeni dratu v blizkosti
pajeneho konce...

--
Jirka