Modry LCD 20x2

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Pátek Březen 10 13:37:13 CET 2006

No nevim jestli mate na mysli ten thread, ktery jsem kdysi otevrel ja, ale
kazdopadne predevcirem jsem se snazil zmenit podsviceni LCDcka na cervenou
barvu a moc jsem neuspel. Tak jednoduche to neni, ono to podsviceni je
delane jako kompaktni blok, z ktereho lezou jenom napajeci vyvody. Cele je
to takova jako "vanicka" na vrchu prelepena nejakou difuzni filii. Tu jsem
odlepil (jde to snadno) v domneni, ze v tom budou nejake SMD LEDky, ktere
proste vymenim, ale ouha, ty LEDky jsou primo "vytvorene" na tistaku a navic
je to jeste zalite nejakym sajrajtem, ktery svetlo jeste rozptyluje. Ten
sajrat by mozna sel nejak vydlabat, ty LEDky odtrhnout a misto nich na
puvodni plosky pripajet normalni SMD LEDky, protoze jsem si ale nebyl moc
jist vysledkem a nechtel jsem to puvodni podsviceni znicit, tak jsem udelal
novy tistak a na nej pripajel SMD LEDky zhruba ve stejne hustote a nad to
jako difuzni folii pripevnil kus umele hmoty z kelimku od jogurtu. Asi by se
to dalo i pouzit, ale prece jenom to neni uplne rovnomerne, ten bazmek,
kterym jsou ty puvodni LEDky zalite, urcite ma sve opodstatneni. Dalsi
problem je v tom, ze ten displej je transreflexni (jako ostatne vetsina),
takze vzadu neni jen samotna polarizacni folie ale jeste nejak castecne
odrazna vrstva v (zpravidla) stejne barve, jako podsviceni, aby na displeji
bylo neco videt i bez podsviceni. Cili pokud se zmeni barva podsviceni, bude
se to ponekud mlatit (v mem pripade kdy jsem menil puvodni zelene podsviceni
za cervene je to dost vyrazne).

Mnohem jednodussi by to bylo v pripade podsviceni reseneho takovym tim
"svetlenym klinem", do ktereho sviti jedna LEDka z boku, tu by stacilo
vymenit. Ovsem techto displeju moc neni, v GME jsem nasel jenom jeden, a to
inverzi bilo-modry, ale ten ma zase (zrejme) nejake nestandardni polarizacni
folie, cast svetla prochazi trvale a proto neni pozadi cerne ale modre, v
mem konkretnim pripade pri zmene podsviceni na cervenou je ten displej pak
veeeelmi nekontrastni.

Cili sumasumarum je podle mne zmena podsviceni dost problematicka, i kdyz
pripoustim ze zrovna ta moje cervena varianta neni uplne typicka a u jinych
barev to bude snad lepsi. Jeste mne napada ze Conrad prodava primo takove ty
podsvetlovaci kliny, a ma i modry (viz
http://www.conrad.cz/zadni-podsviceni-displeje-modra+dp65871/), to by mohlo
problem vyresit pomerne snadno.

Dusan Dolezal