Kabelova televize a 6xTV

Pavel Glajc pavel.glajc@del.cz
Pátek Březen 10 09:30:49 CET 2006

No důvodů je několik.
Každý zesilovač vnáší do řetězce šum, zkreslení, spolu se špatnou televizí může být zdrojem rušení třeba tím, že vzniknou směšované produkty. Platí zejména pro levné zesilovače. Také zisk zesilovače v daném pásmu nemusí být konstantní, platí zejména pro S-pásma.
Každý zesilovač musí být napájen. Zdroj i když to bude jen 5VA tak je to 150Kč/rok. Nebo ho budete vypínat?
Cena. Levný zesilovač více problémů.
Možná si ještě na něco vzpomenu, ale osobně si myslím, že přepíchnout kabel bo jiného výstupu nebo otočit trimrem je jednodušší i kdyby si to technik nechal zaplatit. Většinou se s nimi dá domluvit a udělají Vám to i zdarma v rámci cesty okolo.
Nechci Vás k ničemu navádět, ale někdy jsou i krabice rozvodů přístupné a když si to prohlídnete jak je to udělané.......
Osobně bych začal tak, že bych vložil do cesty signálu útlumový článek asi 10dB /= předpokládaný útlum rozbočovačů/ podíval bych se jak vypadá signál na televizi s útlumákem a bez něj a podle zhoršení bych se rozhodl. Je docela možné, že nebude třeba nic vymejšlet. Pokud je úroveň signálu na vstupu v normě, tak 10-12dB by neměl být problém.

     Pavel Glajc   ( pavel.glajc@del.cz )
     DEL a.s.   ( http://www.del.cz )
     Strojirenska 38,    591 01  Zdar nad Sazavou