Re: vysílač pro indukční smyčku

Ivo Strasil istrasil@centrum.cz
Pátek Březen 10 00:30:28 CET 2006

Ano, je to uplne primitivni - staci bezny NF zesilovac (ne uplny slaboch, je
nutne
do te smycky aspon nekolik W posilat). Nekdy se pouziva proudova zpetna
vazba, ale reaktance cele smycky je vzhledem k jejimu ohmickemu odporu
dost mala, myslim, ze to neni nutne.
Zkousel jsem to delat z bezneho SYKY kabelu kolem mistnosti ca. 5x5 m,
osm zil, propojene tak, aby tvorily 8 zavitu - celkovy ohmicky odpor vychazi
kolem 6 ohm.
Na to jde napojit libovolny zesilovac, uz nejakou dobu dobre slouzi
historicky
AZS 215 (15 W).
Jako prijimac funguje jak normalni sluchadlo, tak doma delana krabicka se
snimaci civkou
(z suplikovych zasob civka od Tesla jazykoveho rele), nejaky zesilovac s OZ,
kompresor
dynamiky (ten by bylo lepsi dat pred zesilovac do smycky), ekvalizer a
koncovy nf stupen.
Co mam, je na webu:
http://strasil.net/index.php?text=babizes
Pridal jsem tam jeste schema a DPS uplne primitivniho zesilovace s TDA2030,
prilezitostne
to vyjde v PE.

Nejvetsi problem s ind. smyckou je s rusenim, prijimac (logicky) chyta
vsechno elmg pole,
ktere se v okoli vyskytuje - tzn. pozor na trafa, rozklad TV apod. v tesnem
okoli prijimace,
bude to slyset. Lepsi by bylo pouzit nejakou modulaci, IR nebo RF prenos,
ale zase by nebyla
kompatibilita se sluchadly.

Jinak neco je jeste na:
 www.elektrika.cz/diskuse/elektrotechnici/projekty/112391004543