OT: este na temu C vs. zvysok sveta (Re: B&W svet)

Tomáš Dresler edison@seznam.cz
Pondělí Březen 6 23:37:11 CET 2006

	K tomu rozdeleni na "pidi" a "dospele" aplikace - i na pomalem
8-bitu (2 MIPS) bezi vyspele operacni systemy; divili byste se, co najdete v
blbe pracce - normalni taskovy operacni system, casovy planovac, priority
procesu, periodicka kontrola RAM pomoci checksumu, overovani komunikace s
periferiemi, mereni spousty provoznich parametru, silene stavove stroje
apod. Umi to i vzdalene ladeni, nastaveni parametru...

	Nedavno kolega resil optimalizaci pro nas cip, pro sto tisic pracek
uz se uspora 40 bytes rovna desetitisicum dolaru. Tam jsme i blbe nasobeni
16x16 bitu, ktere resi std. C pomoci knihovny, psali v assebleru, protoze
jsme se museli vejit do RAM i do casoveho limitu, a usetrili jsme asi 3
mikrosekundy na kazdem volani - to kdyz mate na kazdy task 125 mikrosekund,
znamena setsakra rozdil.

	Podobne vychytavky najdete ve vsem - mixery, vysavace, vytahy,
bezpecnostni svetla, zamky, rizeni motoru, treba v lepsich automobilech tech
8-bit mikroprocesoru je jen ve dverich asi 7. A v kazdem se setsakra dobra
optimalizace zakaznikum vyplati, v tech seriich jsou to miliony dolaru... A
kdyz tam lepsim prekladacem, dobrym programatorem nebo jinymi vychytavkami
setri i rezistory, proste tlak na cenu je uzasny, pak pochopite, ze RAD v
tomhle nemaji co delat.

Kosta by mohl vypravet o PLC, taky ma sve zkusenosti s programovanim
firmware...

Nakonec, cena vyvoje asi rozhodne tak jako tak. Pak zalezi na funkcnosti a
spolehlivosti. Ale to uz bude pozde.

--
S pozdravem/with best regards

    Ing. Tomáš Dresler