OT: este na temu C vs. zvysok sveta (Re: B&W svet)

Jindrich Kubec kubecj@asw.cz
Pondělí Březen 6 19:54:19 CET 2006

At 19:36 6.3.2006, Ales Prochaska wrote:
>Ja bych to tak nehrotil. On je vyber jazyka podminen i osobnimi
>schopnostmi. Ja napriklad pri programovani delam chyby, tudiz si
>nemuzu dovolit psat v Cecku. Naopak programator ktery se pres tyto
>zacatecnicke nesnaze prenesl a jiz chyby nedela muze psat v cem chce.

Chyby dela kazdy, ale kazdy by taky mel vedet, v cem je dela a byt na to
opatrny, popr. si sve zname chyby 'zapouzdrit' do 100% blbuvzdornych
knihoven a je. A my, co pouzivame C, mame Lint, mame Boundschecker, mame
Valgrind apod. (Ano, anti-ceckar muze rict, ze to nepotrebuje, protoze to
resi jen problemy C, ale to je plk).

int i = 0;
for(;;)
{
         a[i] = 0;
         //jiny dlouhy kod tady
}

No a to vyse napisu proste pokazde. Na druhou stranu, je to dusledek
HOSIPu, nez ze bych byl opravdu nepouzitelny. Nez ten kod ty smycky
domastim, uz ten iterator neinkrementuju... ;)

>Podobne jako programator ktery neni za boha schopen pochopit pointery
>(na skole jsme skutecne par takovych meli) musi programovat v Basicu a
>C, Pascal nebo Ada jsou mu navzdy zapovezeny :-)

Jo, to je furt blbnuti hlavy 'odkazem' a 'hodnotou' a podobnejma blbostema,
misto aby se jim dalo do ruky Ccko, prirucka assembleru a datasheet k
procesoru. :o)

Nedavno jsem byl sokovan tim, jak jsem nejakemu 'programatorovi' nebyl
schopen vysvetlit, co je to bitove pole a jak to pouzivat a k cemu je to dobry.

switch( flag_barev )
{
         case 1:
                 printf( "modra" );