Zosietovanie pocitacov/pristrojov/tlaciarne, prosim o radu

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pondělí Březen 6 14:15:06 CET 2006

Zdravim,
velmi do tohoto problemu nevidim preto by som sa chcel spytat...

Mame:
- skupinu meracich pristrojov (bezia na win) s rozhranim ethernet,
paralelny port, USB, seriovy port
- pristroje co maju len paralelny port a seriovy port
- mame jeden pocitac, ktory je stale zapnuty
- tlaciaren s roznymi rozhraniami

Chcel by som urobit nasledovne:
- pripojit vsetky pristroje ku tejto tlaciarni, podla toho co je k
dispozicii ci uz cez ethernet, alebo paralelny port
- pocitac moze byt pouzity ako tlacovy server, pristroje pripojene cez
ethernet. Koli bezpecnosti ale nesmu byt viditelne z vonkajsieho sveta,
uz sme mali par pripadov, kedy bol hacknuty osciloskop, alebo iny
pristroj a jeho disk bol zpristupneny na nelegalne aktivity :-)
- do pristrojov s win nechcem instalovat ziaden antivirus ani firewall
(su na to dovody)
- pocitac je bezna pracovna stanica ktoru chcem mat pripojenu na verejnu
siet

Ako laik si predstavujem riesenie (prosim opravte ma a trochu mi s tym
pomozte):
- pristroje, ktore maju len paralelny/seriovy port vybavit prevodnikom
paralelny port->ethernet (existuje take?)
- vsetky pristroje a tlaciaren potom ethernetom s malym hubom/switchom
zosietovat
- druha varianta pripojit tlaciaren ku PC. Tento bude jednou sietovou
kartou pripojeny do verejnej siete a druhou do izolovanej siete pre
pristroje (da sa to urobit? ako to nakonfigurovat?)

Nejake ine napady? V tejto oblasti naozaj nie som nejak velmy zbehly,
skuste mi prosim poradit co sa s tym da robit...
dik,
b.