Vy to stihate sledovat?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Březen 6 09:17:59 CET 2006

Pavel_t wrote:
> Jeste tu chybi Fairchild - Intel - ZiLOG - Rabbit (vse vznikle oddelenim
> bez zaniku puvodni firmy)

No ved prave.

Schema je kreslena kvoli tomu, lebo som nestihal sledovat, kam miznu
suciastky a datasheety. Horeuvedeny retazec je len cez ludi ktori odisli
a zalozili si trucpodnik (teda az na posledny krok, ten nepoznam, rad sa
dam poucit), t.j. neslo o predaj casti firmy s prenosom suciastok (v
pripade Fairchild->Intel ide o dvojicu Roger Noyce+Gordon Moore, od toho
druheho pochadza slavna Moore's law; v pripade Intel->Zilog ide o
cloveka menom Federico Faggin, vystudovany chemik, ktory dotiahol i8080
do pouzitelneho stavu a kedze mu nedali priestor na realizaciu vlastnych
myslienok, vo svojom trucpodniku to dorobil a tak vznikol najlepsi 8bit
vsetkych cias Z80 - poucny pribeh).

Ako som spominal, udajne VSETKY firmy v Silicon Valley si niekedy v
80-90tych rokoch vedeli odvodit cez ludi povod z Fairchildu, ale to
neznamena, ze sa odclenili z Fairchildu s prenesenim nejakych
konkretnych suciastok; preto sa mi tam ten Fairchild malovat nechce.

wek